lørdag 14. februar 2015

Problem med Mamut: Sikkerhetskopiering tar lang tid.

Vurderer du å skaffe deg et  regnskapsprogram?

Da har du sikkert hørt om Mamut. Ikke velg det.

Jeg tar ofte sikkerhetskopier, det tror jeg er nyttig. Før jeg setter i gang noe som gjør forholdsvis store endringer i regnskapet tar jeg en sikkerhetskopi slik at jeg lett kan komme tilbake der jeg var dersom noe går galt.

Mamut kan kun ta fullstendig sikkerhetskopi, ikke inkrementell sikkerhetskopi.

Å ta backup av mitt regnskap tar minst 5 minutter, og det er et irritasjonsmoment når man gjør det ofte.

Backupfilen er på en halv Gigabyte så det er heller ikke noe som man lett flytter til et sikrere sted.

Denne backupløsningen er lite praktisk og lite brukervennlig.

Heller ikke denne prosessen er blitt raskere, selv om datasystemer i dag yter bedre enn for 10 år siden. Mamuts ytelse på denne fronten har stått stille i 10 år.

Trenger du et regnskapsprogram?

Velg noe annet enn Mamut. Det finnes utvilsomt bedre alternativer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar